تسجيل الدخولالخروج من
اخترنا لكرياضةأخبار مصرمنوعاتفنحوادثالشرق الأوسطعرب وعالمعاجل
بعد اختفائها.. خطيبة هيثم أحمد زكي تعود برسالة مؤثرة

إسراء علاء

13 نوفمبر 2019

شاركت «إنجى سلامة» خطيبة الراحل «هيثم أحمد زكي»، جمهورها ومتابعيها حزنها على الفنان الشاب، وذلك من خلال منشور عبر حسابها الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»، وجهت فيه رسالة مؤثرة بعد رحيله بأسبوع.
 
وقالت «إنجي سلامة»: «أنا بكتب الكلام ده وأنا مش قادرة أكتب حاجة بس قلت ممكن يكون فيه حاجة تفيد أي شخص وتكون في ميزان حسنات هيثم وأنا بفكر نفسي قبلكم والله.. كلنا بيعدي علينا اختبارات في حياتنا وممكن نحس إنه اختبار كبير أوي وصعب».
 
وأضافت خطيبة الفنان الراحل قائلة: «سيدنا يعقوب لما قالوله إن ابنه سيدنا يوسف توفى قال «فصبر جميل والله المستعان على ما تصفون»، الصبر الجميل مش معناه أن مفيش حزن هو كان حزين جدًا على يوسف وأخوه.. بس يكون فيه رضا».
 
وأوضحت «إنجي» قائلة: «الصبر معناه إني راضية وعارفة إن في جزاء كبير أوي وفي خير، ممكن تلاقي ناس كتير حواليك ربنا بعتهملك يهونوا عليك لكن مفيش حد في إيده حاجة بجد غير الله ومحدش هيبقى حاسس بوجعك غيره».
 
واختتمت «إنجى» كلامها قائلة: «يا ريت كلنا نعمل حساب اليوم ده و نبتدي نتعرف على ربنا بأسمائه وصفاته وجماله، وأي حد اتغير بسبب هيثم أو أثر فيه يا ريت يأخذ نية أن أي عمل خير بيعمله أو تغيير يكون في ميزان حسنات هيثم».
ما رأيك في كلام خطيبة هيثم أحمد زكي؟
شاركنا رأيك في التعليقات أسفل الموضوع
6
التعليقات
سجل واترك رسالتك
كن أنت أول من يعلق
قل شيئا
توصيات
تسجيل الدخول